Workshop ‘Wat is de vraag?’

​Goed onderzoek beantwoordt de juiste onderzoeksvragen op een heldere manier. Om erachter te komen wat de juiste onderzoeksvragen zijn, is een goede probleemanalyse nodig. Dan wordt helder wat de opdrachtgever wil doen met de uiteindelijke onderzoeksuitkomsten. Dat betekent dat de interne en externe context duidelijk moet zijn. Deze workshop behandelt hoe je erachter komt wat de echte onderzoeksvragen zijn. Dan pas kun je bepalen op welke manier je deze het beste kunt beantwoorden en kies je de beste onderzoeksaanpak. 

Inhoud

  • De kloof tussen marketeer en marktonderzoeker
  • Het nut van een goede probleemanalyse
  • Hoe analyseer je een onderzoeksprobleem: interne en externe analyse
  • Via centrale probleemstelling naar onderzoeksvragen
  • Kies een effectieve en efficiënte onderzoeksaanpak

Bedoeld voor: iedereen die marktonderzoek effectiever en efficiënter wil toepassen. Zowel bureauonderzoekers als marktonderzoekers aan opdrachtgeverskant als marketeers die veel met marktonderzoek te maken hebben.

Deze workshop wordt gegeven als in-company training of als open training.

Open training:

  • Plaats: Den Haag
  • Kosten: €395,-.
  • Deelnemers ontvangen het boek ‘Wat is de vraag?’ van Durk Bosma en Erik de Kort
  • Maximaal 10 deelnemers
  • Gaat door bij 4 deelnemers

Neem contact op om je aan te melden voor de open training of voor informatie over een in-company training.

Bij de training ‘Wat is de vraag?’ heb ik geleerd om goede & slecht geformuleerde onderzoeksvragen te herkennen. Door de onderzoeksvraag beter/concreter/specifieker te formuleren kan ik beter begrijpen wat het probleem is. Hierdoor kan een goed passende onderzoeksmethode gekozen worden. Dit alles resulteert in een passend rapport waar de klant ook echt iets mee kan. Ondanks dat de klant/marketeer vaak duidelijk voor ogen heeft wat hij/zij wil onderzoeken is de onderzoeksvraag en het probleem niet altijd goed geformuleerd of duidelijk. En het is aan ons marktonderzoekers om de klant hierin te begeleiden

Britt van Dongen, Research Consultant, MWM2

Wij helpen marketeers om de juiste keuzes te maken, op basis van helder en gedegen inzicht in de doelgroep en de markt.

We zijn gespecialiseerd in duurzaam consumentengedrag en maatschappelijk relevante vraagstukken. Op deze manier helpen wij impact te maken.

+31(0)6 1423 2441
durkbosma@inzichtimpact.nl

Wilhelmina van Pruisenweg 35
​2595 AN  Den Haag