Goed onderzoek beantwoordt de juiste onderzoeksvragen op een heldere manier. Om erachter te komen wat de juiste onderzoeksvragen zijn, is een goede probleemanalyse nodig. Dan wordt helder wat de opdrachtgever wil doen met de uiteindelijke onderzoeksuitkomsten. Dat betekent dat de interne en externe context duidelijk moet zijn. Deze workshop behandelt hoe je erachter komt wat de echte onderzoeksvragen zijn. Dan pas kun je bepalen op welke manier je deze het beste kunt beantwoorden en kies je de beste onderzoeksaanpak.
Inhoud
- De kloof tussen marketeer en marktonderzoeker
- Het nut van een goede probleemanalyse
- Hoe analyseer je een onderzoeksprobleem: interne en externe analyse
- Via centrale probleemstelling naar onderzoeksvragen
- Kies een effectieve en efficiënte onderzoeksaanpak
Bedoeld voor: iedereen die marktonderzoek effectiever en efficiënter wil toepassen. Zowel bureauonderzoekers als marktonderzoekers aan opdrachtgeverskant als marketeers die veel met marktonderzoek te maken hebben.
Deze workshop wordt gegeven als in-company training of als open training.
Open training:
- Plaats: Den Haag
- Kosten: €395,-.
- Deelnemers ontvangen het boek ‘Wat is de vraag?’ van Durk Bosma en Erik de Kort
- Maximaal 10 deelnemers
- Gaat door bij 4 deelnemers
Neem contact op om je aan te melden voor de open training of voor informatie over een in-company training.