Kwantitatief onderzoek: de basics

Kwantitatief onderzoek is een uitermate nuttig instrument, dat helpt om marketingbeslissingen te onderbouwen. Er zijn heel veel mogelijkheden waarmee iedereen zelf eenvoudig zijn eigen kwantitatieve onderzoek kan opzetten, uitvoeren en rapporteren. Maar er zijn ook valkuilen. Wat is een goede steekproef? Hoe controleer ik of respondenten wel serieus mijn vragenlijst hebben ingevuld?. In deze workshop van een dag komen de basisbeginselen en valkuilen aan de orde. 
De volgende onderwerpen komen aan bod:
  • Wat kun je ermee (en wat niet)?
  • Met welke beperkingen moet ik rekening houden?
  • Kernbegrippen: representativiteit, betrouwbaarheid, nauwkeurigheid  en significantie
  • Steekproeven: de basis
  • Respondentcontrole
  • Analyse en weergave van onderzoeksresultaten
  • Tools: enquêtes en rapportages
Bedoeld voor: Beginnende marktonderzoekers, marketeers die zelf kwantitatief onderzoek willen uitvoeren en kwalitatieve onderzoekers die zich willen verbreden in hun vakgebied.​

Deze workshop wordt gegeven als in-company training of als open training.

Open training:

  • Plaats: Den Haag
  • Kosten: €395,-.
  • Deelnemers ontvangen het boek ‘Wat is de vraag?’ van Durk Bosma en Erik de Kort
  • Maximaal 10 deelnemers
  • Gaat door bij 4 deelnemers
Neem contact op om je aan te melden voor de open training of voor informatie over een in-company training.

Wij helpen marketeers om de juiste keuzes te maken, op basis van helder en gedegen inzicht in de doelgroep en de markt.

We zijn gespecialiseerd in duurzaam consumentengedrag en maatschappelijk relevante vraagstukken. Op deze manier helpen wij impact te maken.

+31(0)6 1423 2441
durkbosma@inzichtimpact.nl

Wilhelmina van Pruisenweg 35
​2595 AN  Den Haag