Inzicht & Impact voert zowel kwalitatief als kwantitatief marktonderzoek uit. We geven altijd snel en helder antwoord op de juiste onderzoeksvragen. Dit garanderen we door onze manier van werken. Startpunt is altijd een heldere probleemanalyse en een concreet onderzoeksvoorstel.
Harde cijfers zijn overtuigend. Ze kunnen helpen bij het maken van belangrijke beslissingen en een draagvlak te creëren voor deze beslissingen.
Kwantitatief marktonderzoek kan op vele manieren worden uitgevoerd. Denk aan online enquêtes, straatinterviews en in-home gebruikerstesten. Met behulp van ons netwerk van onderzoeksprofessionals kunnen wij elke vorm van kwantitatieve onderzoeksmethodiek aanbieden.
Wat we doen:
Online surveys | Home-use test | Straat interviews | Werknemersonderzoek
Kwalitatief marktonderzoek
Waarom gedragen mensen zich zoals ze zich gedragen? Kwalitatief marktonderzoek geeft diepgaand inzicht in motivaties, emoties, percepties, (culturele) overtuigingen, en associaties. Kortom: het leert ons wat mensen drijft. En dit inzicht is nodig om te begrijpen waar kansen liggen om gedrag te veranderen.
Het bekijken van interviews of focusgroepen levert vaak de AHA! momenten op die marketeers inspireren en nieuwe perspectieven creëren.
Bij Inzicht & Impact beschikken we over alle nodige kennis, ervaring en mogelijkheden om alle vormen van kwalitatief onderzoek uit te voeren.
Inzicht & Impact biedt verschillende trainingen, kennissessies en workshops. Over de volgende onderwerpen geven we workshops, variërend van 2 uur tot een hele dag.
De trainingen worden aangeboden als in-company trainingen en als trainingen met open inschrijving. De trainingen met open inschrijving gaan door zodra er voldoende kandidaten zijn.
De sessies zijn altijd praktijkgericht en direct toepasbaar. Wil je weten of één van de trainingen iets voor jou is? Laat een berichtje achter en ik neem contact op om de mogelijkheden door te spreken.
Wij kregen een (korte) incompany training, waarin zowel probleemanaylse als goede vragenlijsten opstellen allebei aan bod kwamen. Durk stelde zich voor als ervaren marktonderzoeker, die ook trainingen is gaan geven. Er staat een inhoudsdeskundige een training te geven en dat merk je. Durk nam de tijd om eerst in gesprek met ons te verdiepen waar onze behoefte lag: wat voor onderzoek wij doen, hoe wij vragen stellen en waar we willen verbeteren. Vervolgens paste hij on the spot zijn programma aan op onze behoefte. Hij heeft ons een introductie gegeven in zijn vakgebied met verschillende modellen als handvat, die hij met sprekende praktijkvoorbeelden (ook onze eigen) invulling gaf. Het zette aan tot denken, leverde praktische inzichten op, en prikkelde eigenlijk om ons er nog verder in te verdiepen. Durk is duidelijk een ervaren marktonderzoek, die ook nog eens een goede training kan verzorgen!
Leer de beperkingen en valkuilen van kwantitatief onderzoek kennen, voordat je er zelf mee aan de slag gaat.
Waarom Inzicht & Impact
Wij kunnen elk type onderzoeksmethodologie aanbieden dat de vragen van onze cliënten vereisen. Daarbij kunnen we bouwen op uitgebreide methodologische kennis en jarenlange praktijkervaring. Onze oprichter Durk Bosma is meerdere malen genomineerd voor Nederlands marktonderzoeker van het jaar. Hij is de schrijver van het veelgeprezen boek ‘Wat is de Vraag‘ over het achterhalen van de werkelijke informatiebehoefte en het selecteren van de best passende onderzoeksmethodiek.
We zijn gespecialiseerd in duurzaam consumentengedrag en maatschappelijke vraagstukken. Door deze specialisatie kunnen we bouwen op uitgebreide ervaring in dit veld.
Voor de uitvoering van veldwerk maken we gebruik van ons uitgebreide netwerk van partners. Hierdoor kunnen we veel verschillende onderzoeksmethoden aanbieden en kunnen we altijd een objectief advies geven over de optimale onderzoeksaanpak.
Wij helpen marketeers om de juiste keuzes te maken, op basis van helder en gedegeninzichtin de doelgroep en de markt.
We zijn gespecialiseerd in duurzaam consumentengedrag en maatschappelijk relevante vraagstukken. Op deze manier helpen wijimpactte maken.